Nel:

ChiWalking is een zeer interessante cursus. Het benadert het lopen op een andere manier, waardoor je blessure vrij kan gaan lopen. Het vereist wel enige oefening, maar dan zie je dat je met wat eenvoudige veranderingen in het lopen, energie en kracht spaart en het lopen zoveel meer plezier geeft. Je loopt makkelijker waardoor je nog meer plezier haalt uit het wandelen en het minder belasten is voor rug, benen etc.

De lessen bij Hollend Stilstaan waren leuk en leerzaam. En Anneke is een docente vol passie en enthousiasme.

Jack: citaat WhatsApp trainingsgroep (Out)doormetchi:

Hey Anneke. Ik heb de Roparun weer gelopen en met de Chi technieken sneller en gemakkelijker. De gemiddelde snelheid was nu tussen de 13.5 en 14 km/u en nergens last van gehad. Kon hem perfect uitlopen. Het enige is dat ik nog wat stramme kuiten kreeg naar het einde toe. Dus dat is nog een puntje van aandacht. Dus dank voor je goede hulp en advies. Nu op naar de marathon.  :) :)

 

Pim:

In maart 2014 heb ik me laten onderwerpen aan een EnergyControl (EC) rust- en inspanningstest. De eerste zes weken daarna ben ik de adviezen minutieus gaan opvolgen. En wat was het effect? Na zes weken was mijn hartslag in rust ruim 10 slagen per minuut gedaald. Verbazingwekkend toch? Ik had echter minder plezier in het sporten. Ik miste het gevoel dat ik flink had getraind. Mijn conditie werd er echter niet minder door. Na deze zes weken ben ik iets `losser` gaan trainen. Zo nu en dan wel even lekker flink doorhalen tijdens een training, maar zeker niet elke keer.

Na 10 maanden stond de Weisensee in Oostenrijk op het programma: 200 km schaatsen op natuurijs. Ik had deze tocht eerder al in 8.09 uur gereden. Vrijdag 31 januari 2015 heb ik de finish, ondanks de heftige sneeuwval, in 7.53 uur gehaald! Mijn trainingsopzet is waarschijnlijk blijvend veranderd door die ene EC meting. Bijzonder toch!

 

Van Sabine:

Na meerdere poginen tot hardlopen door een aanhoudende kuitblessure maar besloten wat anders te proberen. Door Anneke ben ik in aanraking gekomen met Chi - Running. Door op een andere manier hard te lopen, je buikspieren aan te spannen en gebruik te maken van de zwaartekracht door voorover te hellen, leerde ik blessure vrij lopen. Vrij kort nadat ik met Anneke ben begonnen met Chi-Running heb ik de `Dam tot Dam` loop gedaan en nu staat de halve marathon op het programma.

De Chi-Running techniek heeft er bij mij voor gezorgd dat ik kan blijven hardlopen, wat ik altijd graag doe, zonder enige blessures!!!

 

Van Jacqueline:

`Samen met mijn dochter op aanraden van mijn man, hij is lid van ARO`88 in Obdam, zijn we naar de Chi-Running kennismakingscursus in Obdam geweest. Mijn dochter loopt al een tijdje hard. Ik zelf niet en dacht dat dit niets voor mij was. Maar ik moet toegeven: het is wel iets voor mij. Anneke heeft de looptechniek goed uitgelegd en je zou het ook bij gewoon wandelen toe kunnen passen. Daar ik wel eens last van mijn knie heb wordt je ook een beetje bang om hard te lopen. Maar tot nog toe heb ik geen last tijdens en na het hardlopen. Ik denk zeker dat ik hier mee door ga en denk ook dat het goed is om er een vervolg aan te geven in de loop van de tijd om de techniek weer op te frissen. Anneke heeft haar enthousiasme goed kunnen overbrengen en ik kan het een ieder aanraden om dit te gaan doen. Zeker als je ook op latere leeftijd nog wilt hardlopen zonder blessures. Bewust met je lichaam omgaan is voor iedereen een must!!`

 

Van Sebastiaan:

‘Onder het mom van goede voornemens heb ik me ingeschreven voor de Urbanathlon in Amsterdam. Alleen hoe train je voor zo’n hardloopevenement van 14,5 kilometer met ook nog eens 25(!) obstakels? Hier heeft Anneke mij enorm mee geholpen. Over hekken klimmen, over bankjes springen niets is Anneke te gek. Met haar enthousiasme en kennis heb ik grote vooruitgang geboekt met hardlopen. Het is me zelfs gelukt mee te doen aan een evenement van 12,8 kilometer en deze goed uit te lopen. Voor de Urbanathlon maak ik me dankzij Anneke geen zorgen meer en ik kan haar dan ook aan iedereen aanbevelen. Of je traint voor de Urbanathlon net als ik of voor een ander doel, ik weet zeker dat het Anneke lukt je doel te behalen.’

 

Van Miranda:

Het was voor mij een behoorlijk stressvolle periode toen ik kennis maakte met Anneke. Ik zat niet lekker in mijn vel en daarbij wilde ik meer gaan sporten. Ik zwem graag maar ik wilde mijn algemene conditie meer verbeteren met hardlopen. Het leek me heerlijk om even een uurtje buiten te rennen, met het hoofd in de wind de stress eruit te zweten na een zware dag. Ik had al een paar hardlooppogingen gedaan, maar het was nooit goed van de grond gekomen. Ik had veel last van kleine pijntjes en had te weinig geduld in de opbouw. Een hardloopcoach kon ik dus wel gebruiken! Anneke heeft mij veel bijgeleerd in mijn houding en techniek, maar daarnaast heeft ze me ook mentaal weer op het juiste spoor gezet. Dankzij de sessies met haar zit ik weer lekker in mijn vel en heb ik veel plezier gekregen in het hardlopen. Ik heb inmiddels een goede conditie opgebouwd en stress behoort tot het verleden! Ik ben haar dankbaar voor haar luisterend oor, de zetjes in de goede richting, alle tips en adviezen en de lol die ze me heeft gegeven in het hardlopen! Ik vind het heerlijk om even buiten te gaan rennen!

 

 

 

 

 

 

 

Powered by CouchCMS