Daarom Chi Running

Wil je meer vanuit ontspanning leren hardlopen, blessureleed voorkomen waardoor je lekkerder in je flow kan blijven lopen? Dan is hardlopen vanuit de ChiRunning filosofie de allerbeste optie. Bij ChiRunning laat je de weg onder je doorgaan en laat je je vooruit trekken door de zwaartekracht. Vanuit deze insteek komt een haklanding neer op remmen en is het heffen van knieën verspilde energie, net als afzetten. Centraal staat het Oosterse principe dat je niet tegen een (natuur)kracht in moet gaan, maar deze in je voordeel kan gebruiken.

CURSUSSEN

Tijdens de cursus ChiRunning ga je de slimme verschillen ten opzichte van conventioneel hardlopen ontdekken en ervaren. De grote spieren in je lichaam doen het meeste werk. Je lopen wordt een gecontroleerde valbeweging waarbij de ‘naald in watten’ altijd de basis van je beweging is! Je kan je individueel inschrijven, maar deze inspirerende cursus wordt ook aangeboden aan groepen en bedrijven.
Lees verder

WORKSHOPS

Tijdens de inspirerende 1 daagse workshop ChiRunning gaan we op zoek naar het gevoel van een strak uitgelijnde auto die zo min mogelijk energie gebruikt en mooi afgesteld is tijdens het rijden. Blessurevrij hardlopen, met oog voor balans en efficiëntie. Zowel voor beginners als voor gevorderden. Je kunt je individueel inschrijven of als groep/bedrijf.
Lees verder

GROEPSTRAININGEN

Je kan twee keer in de week aansluiten bij de reguliere trainingen bij het ChiRunning trainingscentrum in Obdam. Een wekelijks gezellig sportief uurtje voor jezelf. Hollend stilstaan verzorgt regelmatig strandtrainingen en verdiepingsworkshops. De vervolg instructies, de verandering van onder- grond en omgeving helpen je om je ChiRunning techniek op een dieper niveau steeds verder te ontwikkelen.
Lees verder

OUTDOOR COACHING

Wil je weer de (veer) kracht in je eigen lijf terug vinden? Ga jij in perioden van stress ook maar door zonder voldoende aandacht aan jezelf te besteden?
Hollend stilstaan kan je via een 1 op 1 traject op een actieve en activerende manier begeleiden bij herstel en opbouw. Mentale coaching combineren we met ChiRunning. Ook wanneer je geen hardloop ervaring hebt.
Lees verder

AGENDA | WORKSHOPS & CURSUSSEN

Previous Next
CHI RUNNING TECHNIEK

De Chi Running techniek bestaat uit 4 basisonderdelen:
– Basishouding
– ChiWalking/optillen van enkels
– Hellen
– Armzwaai

We brengen deze onderdelen allemaal samen en we beginnen met hardlopen. Je vergroot je kernkracht, terwijl je leert om je armen en benen te ontspannen. Hollend stilstaan neemt je stap voor stap mee in de Chi techniek van efficiëntie, focus, ontspanning van ledematen, ruimte maken in gewrichten, een sterk centrum, rechte wervelkolom ‘naald in watten’, je helling is je versnelling, pasfrequentie, kort grondcontact en bewegingsritme met behulp van de metronoom.
Kortom, je hardlopen wordt een moeiteloze, gecontroleerde valbeweging!
Lees verder

FOCUS JE GEEST

Als je nu geen tijd neemt voor je gezondheid moet je later tijd nemen voor je ziek zijn.

Chi is stromende levensenergie:
Activiteit en rust zijn twee vitale aspecten van het leven. Balans vinden tussen die twee is een kunst op zich. Weten wanneer te rusten en wanneer actief te zijn. Het ene in het andere kunnen vinden en in welke mate is wijsheid. Activiteit in rust, en rust in activiteit, is ultieme wijsheid.

Een leven lang bewegen in een fit lichaam.

ADEMHALING

Bij langdurige stress raakt het lichaam uit zijn natuurlijke balans, waardoor een verkeerde ademhaling ontstaat. Dit kan leiden tot een gevoel van gejaagdheid en onrust. Doel van de therapie is om weer rust in het lichaam te krijgen. Er wordt aandacht besteed aan de ademfrequentie, de ademteug en het adempatroon. Ademhalingsoefeningen zijn een zeer belangrijk onderdeel tijdens de 1 op 1 outdoor coachingstrajecten, maar komen ook zeker aan bod in de ChiRunning en ChiWalking lessen.

Lees verder

TESTEN

De EnergyControl test wordt ingezet om mensen op de juiste lichamelijke belastbaarheid te laten trainen. Aan de hand van de uitslagen wordt een persoonlijk trainingsschema gemaakt. Zo wordt werken aan herstel en opbouw in energie en conditie via een ‘meten is weten’ instrument ondersteund.
De testen zijn een vast onderdeel van het outdoor coachingstraject, maar ook zeer geschikt voor bv. prestatielopers ter voorbereiding voor een event.

Lees verder

Blessure-preventief en energie-efficiënt (hard)lopen

Door tijdens het bewegen gebruik te maken van de principes van de bewegingsleer Tai Chi gebruik je minder spierkracht. Je gebruikt het principe dat je niet tegen een natuurkracht moet ingaan maar deze in je voordeel kan gebruiken. Via deze methode kan je blessure-preventief & energie-efficiënt van A naar B. Je bent als het ware op zoek naar een perfect afgestelde auto die geruisloos over de weg zoeft. Inspanning daar waar nodig, ontspanning daar waar het kan.

De metafoor die bij Tai Chi gebruikt wordt is ‘Naald in watten’; een sterke kern met ontspannen ledematen. Via body sensing maak je ruimte in je gewrichten en werk je aan een sterke rompspieren. Jouw lijf is leidend in de beweging en dus in het investeren in je gezondheid of prestaties. Je leert dus om vanuit een andere focus te gaan bewegen!

HARDLOOPBLESSURES

Vaak zijn het de kleine spieren in je lichaam die tijdens het sporten gaan protesteren omdat ze jaar in jaar uit, onder grote druk, voor je aan het werk zijn. Niet gek toch!!! Een hardlooptrainingsschema is voor jou wellicht dwingend maar je lichaam is altijd leidend!
Dus…… laat je jouw lichaam niet lijden, maar leiden! Als je als enthousiaste hardloper serieus leert luisteren naar de signalen die je lichaam je geeft, kan je mooie stappen vooruit maken.

TRAININGSSCHEMA’S

Hollend stilstaan heeft diverse schema’s om lopers van verschillende niveaus te begeleiden.
Voor zowel de beginnende als de ervaren hardloper liggen er trainingsschema’s op de plank.
Tijdens een trainingsperiode kan hardlopen goed afgewisseld worden met fietsen. Een ietwat andere belasting voor de spieren kan (tijdelijk) een welkome afwisseling zijn.

CHI RUNNING OBDAM

Hollend Stilstaan geeft wekelijkse reguliere trainingen ChiRunning. Op maandag- en donderdagavond verzamelen we bij Sportstudio De Boer, Dobber 9 te Obdam en van daaruit gaan we outdoor onze Chi trainingen doen.
Lekker bewegen binnen je eigen belastbaarheid waarbij je lichaam altijd leidend is. Overbelasting en blessures krijgen geen kans! Een leven lang fit met ChiRunning. Het gaat je zeker veel opleveren ;-).
Meer info en aanmelden

Ervaringsverhalen

Previous Next