Daarom hollend stilstaan

Heb jij ook het gevoel dat iedere dag te kort is? We willen te veel en te snel. Langdurige overbelasting, zowel fysiek als mentaal liggen op de loer. Zelfs je verfrissende rondje in de buitenlucht wordt in rap tempo gelopen. In de praktijk hollen we meer, veel meer dan we stilstaan. Maar onderschat het belang van stilstaan bij jezelf niet. Tijd nemen om te vertragen en te luisteren naar de signalen van je lichaam zijn noodzakelijk om fit en vitaal ouder te worden. Vertragen is versnellen. Versnellen (hollen), door te vertragen (stilstaan). Het uitgangspunt qua belasting in de trainingen & coaching is altijd jouw huidige niveau, waarbij jouw lichaam leidend is. De beloning is hernieuwde energie vanuit een Good feeling in je Life.

CHI RUNNING

Wil je aan de slag met je hardlooptech- niek om pijnvrij te kunnen blijven lopen? Dit kan met de ChiRunning cursussen, workshops en reguliere trainingen.
De twee belangrijkste thema’s die ten grondslag liggen aan ChiRunning zijn energie-efficiënt en blessure-preventief hardlopen. ChiRunning combineert de centrale bewegingsprincipes van Tai Chi met de sport van hardlopen.

Lees verder

CHI WALKING

Wil je lekker ontspannen leren wandelen, met aandacht voor houding en techniek? Geef je dan op voor de cursus ChiWalking in de regio West-Friesland (NH). ChiWalking is gebaseerd op het Tai Chi principe van de geleidelijke vooruitgang. Zo werk je via een slimme manier aan je gezondheid van lichaam en geest, terwijl de kans op blessures kleiner wordt.

Lees verder

OUTDOOR COACHING

Wil je weer de (veer)kracht in je eigen
lijf terug vinden? Ga jij in perioden van stress ook maar door zonder voldoende aandacht aan jezelf te besteden? Hollend stilstaan kan je via een 1 op 1 traject op een actieve en activerende manier begeleiden bij herstel en opbouw. Mentale coaching combineren we met ChiWalking of ChiRunning. Ook wanneer je geen (hard)loop ervaring hebt.

Lees verder

Voor wie

ChiRunning is geschikt voor beginnende lopers, recreatieve lopers en prestatielopers. Voor iedereen die op een energie-efficiënte en blessure-preventieve manier wil leren hardlopen.

ChiWalking is geschikt voor de actieve sportieve wandelaar, de ‘gewone’ wandelaar en de wandelaar die start met fysieke klachten (blaren, zere voeten, weinig belastbare knieen,  rug-, schouder- en nekklachten).

Outdoor coaching helpt mensen met (burn-out) klachten als: opgejaagd gevoel, verminderde energie, verminderde nachtrust, piekergedrag, concentratie problemen en moeite met het kunnen ontspannen.

AGENDA | WORKSHOPS & CURSUSSEN

Previous Next
OVER ANNEKE

Ik ben een actief buitenmens en ben graag op pad met mensen. Ik ga voor persoonlijke aandacht, korte lijnen en lange termijn oplossingen voor fysieke en mentale klachten in een uitdagende en ontspannen setting. Wat kunnen we doen om veerkrachtig in het leven te blijven staan? Ik heb binnen bedrijven veel mensen mogen begeleiden met zeer diverse zingevingsvragen. Ik ga zorgvuldig op pad met mensen die uit balans zijn en ik ben sinds 2012 een zeer enthousiaste ChiWalking en ChiRunning (hard)looptrainer en outdoor coach. Daarnaast neem ik individuele unieke inspanningstesten af en begeleid ik mensen via ademhalingstherapie.

Ik zoek tijdens mijn werk, vanuit de focus ‘balans door beweging’ voortdurend naar de grens: waar stopt ‘goed belastbaar’ zijn en wanneer begint de ‘overbelasting’. En dat doen we natuurlijk outdoor! Lees verder

Anneke Koeckhoven
Trainer/Coach/Owner Hollend Stilstaan

FOCUS JE GEEST

Als je nu geen tijd neemt voor je gezondheid moet je later tijd nemen voor je ziek zijn.

Chi is stromende levensenergie: Activiteit en rust zijn twee vitale aspecten van het leven. Balans vinden tussen die twee is een kunst op zich. Weten wanneer te rusten en wanneer actief te zijn. Het ene in het andere kunnen vinden en in welke mate is wijsheid.

Activiteit in rust, en rust in activiteit, is ultieme wijsheid.
Een leven lang bewegen in een fit lichaam.

ADEMHALING

Bij langdurige stress raakt het lichaam
uit zijn natuurlijke balans, waardoor een verkeerde ademhaling ontstaat. Dit kan leiden tot een gevoel van gejaagdheid en onrust. Doel van de therapie is om weer rust in het lichaam te krijgen. Er wordt aandacht besteed aan de ademfrequentie, de ademteug en het adempatroon. Ademhalingsoefeningen zijn een zeer belangrijk onderdeel tijdens de 1 op 1 outdoor coachingstrajecten, maar komen ook zeker aan bod in de ChiRunning en ChiWalking lessen.

Lees verder

TESTEN

De EnergyControl test wordt ingezet om mensen op de juiste lichamelijke belastbaarheid te laten trainen. Aan de hand van de uitslagen wordt een persoonlijk trainingsschema gemaakt. Zo wordt werken aan herstel en opbouw in energie en conditie via een ‘meten is weten’ instrument ondersteund.
De testen zijn een vast onderdeel van het outdoor coachingstraject, maar ook zeer geschikt voor bv. prestatielopers ter voorbereiding voor een event.

Lees verder

Blessure-preventief en energie-efficiënt (hard)lopen

Door tijdens het bewegen gebruik te maken van de principes van de bewegingsleer Tai Chi gebruik je minder spierkracht. Niet tegen een natuurkracht ingaan maar deze in je voordeel gebruiken. Via deze methode kan je blessure-preventief & energie-efficiënt van A naar B. Je bent als het ware op zoek naar een perfect afgestelde auto die geruisloos over de weg zoeft. Inspanning daar waar nodig, ontspanning daar waar het kan.
De metafoor die bij Tai Chi gebruikt wordt is ‘naald in watten’; een sterke kern met ontspannen ledematen. Jouw lijf is leidend in de beweging en dus in het investeren in je gezondheid of prestaties. Je leert dus om vanuit een andere focus te gaan bewegen!

Ervaringsverhalen

Previous Next